SEO je zadarmo, nie SEO nie je zadarmo

Koľko krát ste už počuli radu, že musíte byť vo výsledkoch vyhľadávania cez Google na prvých priečkach? Ak nejaký čas podnikáte a máte web, tak zrejme už veľakrát.

Má to svoju logiku. Keď ľudia niečo vyhľadávajú cez Google a neobjavíte sa na prvých priečkach, tak na váš web neprídu. Koľkokrát, keď ste niečo hľadali, ste vo výsledkoch prešli aj na ďalšie strany? Zrejme iba veľmi výnimočne. A rovnako to robia aj všetci ostatní.

Ako sa dostanete na prvé priečky?

Stretli ste sa s pojmom SEO? Je to tzv. optimalizácia pre vyhľadávače. Je to súbor činností, ktorých cieľom je dostať vás na prvú stranu vo výsledkoch vyhľadávania.

Zahŕňa to neustálu tvorbu nového obsahu, nové články, návody, rady, videá, obrázky, blogovanie, zdieľanie príspevkov na sociálnych sieťach, získavanie spätných odkazov na vaše webové stránky atď.

SEO nie je zadarmo

SEO je zadarmo. Môžete to robiť sami a nikoho k tomu nepotrebujete.

Ale ako to už býva. Nič čo je zadarmo, za veľa nestojí. Neprináša to očakávané výsledky. A platí to aj pre SEO zadarmo.

Ak to chcete robiť sami, môžete. Musíte tomu ale venovať pomerne dosť času. Písanie článkov, točenie videí, tvorba obrázkov, zdieľanie na sociálnych sieťach atď. Sú to hodiny práce každý týždeň. Hodiny práce, ktoré by ste mohli venovať iným činnostiam. Rodine, koníčkom, rozvoju podnikania. Oberáte sa tak o svoj čas, ktorý vám nikto nezaplatí.

Platíte za SEO svojim časom.

Robíte to v očakávaní, že vám to prinesie nových zákazníkov, že vám to zlepší podnikanie. Po niekoľkých mesiacoch zistíte, že vám to neprinieslo nových zákazníkov a ani vám to nezlepšilo podnikanie. Výnimkám gratulujem a hlboko sa skláňam pred ich úspechom. Naozaj klobúk dole. Ak vám SEO, ktoré ste si robili sami, prinieslo očakávané výsledky, tak ste buď SEO profesionál, máte neskutočnú výdrž a odhodlanie alebo ste mali jednoducho iba šťastie.

SEO je dnes veľmi rozšírený pojem a snaží sa ho robiť každý. Ak je vo vašom odbore 100 konkurentov a všetci robia SEO, tak kto z nich sa dostane medzi tých 10 vyvolených, ktorých Google dá na prvú stranu vyhľadávania? No iba jeden z desiatich. Viac miesta tam nie je. Takže ak tam chcete byť, musíte to robiť lepšie ako tých 90 ostatných. A ruku na srdce. Naozaj je vo vašom odbore iba 100 konkurentov? Určite je ich ešte oveľa viac. Takže pravdepodobnosť, že vám bude SEO fungovať je oveľa menšia ako 10%.

Oplatí sa platiť za SEO?

Ak teda SEO zadarmo nefunguje, oplatí sa za SEO platiť niekomu, kto vám to bude robiť profesionálne? Na túto otázku existuje veľmi jednoduchá odpoveď. Odpoveď je jednoduchá, ale pre niekoho možno prekvapivá.

Ak vám niekto ponúkne SEO za nejaký mesačný poplatok, potom sa to neoplatí. Neplaťte nikomu za to, že vám bude robiť nejaké SEO úkony.

Trvajte na poplatku za to, že vám SEO privedie určitý počet návštevníkov.

To je predsa výsledok, ktorý od SEO optimalizácie očakávate. Očakávate, že sa čo najviac ľudí dozvie, že existujete, že sa dozvedia čo ponúkate, že prídu na váš web, napíšu vám správu, e-mail alebo vám zavolajú. Tak prečo by ste mali platiť za to, že niekto niečo robí, ale vám to nedá výsledok, ktorý očakávate.

Dohodnite si vopred koľko peňazí zaplatíte za aké množstvo návštev z neplateného vyhľadávania a za aké obdobie. Ak na to nechce pristúpiť ten, kto vám SEO má robiť, potom určite nie je ten správny odborník a neverí výsledkom svojej práce.

SEO dnes ponúka kde-kto. Ale spôsob jeho spoplatnenia vám ihneď vyfiltruje tých, ktorým to môžete zveriť, aby ste buď dosiahli očakávané výsledky alebo ste za to nič neplatili.

Robiť SEO je podobné ako vytvárať webové stránky. Ja vytváram webové stránky. So zákazníkom sa vždy vopred dohodnem akú webovú stránku dodám, kedy bude hotová a koľko to bude stáť. Zákazník mi zaplatí, až keď je stránka hotová. Alebo vy by ste chceli platiť každý mesiac nejakú sumu za to, že vám vytváram webovú stránku, ale neviete kedy a či vôbec bude niekedy hotová? Ak áno, potom sa mi ozvite, rád vám toto želanie splním 😊