Nikdy som nepočul, že by podnikateľ skrachoval, pretože má špatný osobný brand.
Naopak poznám milionárov, ktorí žiadny osobný brand nemajú.
Nepoznám osobne prípad, kedy by publikovanie obsahu na sociálnych sieťach z niekoho urobilo milionára.
Poznám ale doslova tisícky podnikateľov, ktorí hodiny denne tvoria príspevky na sociálnych sieťach a akosi im nezostáva čas ani energia na to, o čom podnikanie skutočne je: aby radšej zarábali peniaze.
Úspešný a morálny podnikateľ má VŽDY tieto 3 kompetencie (spoiler: ani jedna z nich nie je systematické budovanie brandu). Sú to tieto:
1) Tvorba ponuky
2) Generovanie návštevnosti
3) Doručenie
Akokoľvek to znie banálne, VÄČŠINA podnikateľov tieto kompetencie 100% nevlastní. A nemôžeme sa na nich hnevať, pretože na internete existuje celý "priemysel", ktorý sa podnikateľa snaží presvedčiť, že úspech spočíva v niečom úplne inom.
Podľa nás úspech spočívá v týchto troch kompetenciách a pokiaľ ich vlastníte, peniaze vo veľkých objemoch a balíčkoch sú nevyhnuteľné.
Pozrime sa teraz viac do hĺbky aspoň na prvý bod:
1) Tvorba ponuky (ktorá budí zákazníka zo spania)
K ponuke často marketéri pristupují, akoby to bol iba vedľajší produkt marketingu.
To je omyl. Ponuka je kritickou súčasťou úspešnej inzercie a zaslúži si kreativitu.
Aký mám dôvod kliknúť na vašu reklamu? Aký mám dôvod stiahnuť si váš e-book? A prečo by som mal, prepánajána, kupovať od vás práve teraz, keď mám ďalších 10 000 iných možností vrátane príjemnej možnosti, že nebudem robiť vôbec nič?
V záplave ponúk na internete chce gigantická ponuka oddeliť sama seba od zvyšku trhu, kde pozorný zákazník spozná, že vaša konkurencia je prachobyčajná komodita, zatiaľčo VAŠA ponuka je jediná originálna a unikátna existencia.
A to spôsobí prirodzený reflex. Zákazník bude chcieť od Vás nakupovať. Ľudia v skutočnosti milujú nakupovanie, len musia dostať ponuku, ktorú budú milovať.
Nie akceptovať, brať ju na vedomie alebo mať radi. Milovať.
Zrejme vám niektorá z troch kľúčových kompentecií chýba a práve preto vaše podnikanie stagnujete a miesto pribúdania peňazí na účte vám pribúdajú starosti a množstvo práce.
Zostaňte na príjme
Roman Dufek
Máte web a eshop a ten
nepredáva ako by ste chceli?
Objednávok a predajov je málo? Nadýchnite sa.