Toto je prvá z 10 životných lekcií, ktoré mi pomohli vybudovať miliónovú firmu a ktoré Vám v nasledujúcich týždňoch budem naďalej posielať.
Poďme na to...
Prvá lekcia: “návštevnosť = peniaze”, pokiaľ neurobíte niektorú z týchto 3 zakázaných chýb online podnikania.
Najprv dotaz:
Prečo reštaurácie v Prahe na Staromestskom námestí prosperujú, hoci často poskytujú mizerné služby, predražené pivo a podpriemernú kuchyňu?
Pretože majú takmer neobmedzenú návštevnosť. Cez “Staromák” prechádzajú stovky tisíc ľudí, medzi ktorými sa vždy nájde dostatočné množstvo hladových a zúfalých turistov, ktorí akceptujú premrštené ceny za biednu službu. Naproti tomu, pokiaľ budete mať špičkovú reštauráciu v malej dedinke, budete zrejme bojovať o prežitie aj keď budete predávať za rozumné peniaze. Vy ale máte šťastie…
Existuje internet a vy máte možnosť získať rovnakú návštevnosť bez ohľadu na to, či vlastníte pozemok či držíte nájom v centre Prahy. Návštevníkov si môžete veľmi jednoducho kúpiť. Ale pokiaľ urobíte jednu z nasledujúcich 3 chýb, zrejme pôjde o stratový nákup:
1. Chyba: kupujete odpadové publikum
2. Chyba: pozývate publikum na odpadovú ponuku
3. Chyba: predávate produkt a nie výsledok
Tak si poďme tieto 3 chyby vysvetliť. Ich pochopenie mi totiž pomohlo, aby som prestal na internete “vyhadzovať” peniaze iba za návštevnosť a miesto toho som si začal kupovať TRŽBY.
1. Prečo ľudia kupujú odpadové publikum?
Keď si kúpite banner v reklamnej sieti Google… na 99 % vyhadzujete peniaze z okna.
Keď si kúpite PR článok… na 99 % vyhadzujete peniaze z okna.
Keď si zaplatíte všeobecné kľúčové slovo vo vyhľadávaní Google… na 99 % vyhadzujete peniaze z okna.
Keď si kúpite reklamu na Facebooku, Instagrame alebo TikToku a ako obrázok použijete váš produkt… na 99 % vyhadzujete peniaze z okna.
Online platformy, ktoré predávajú reklamu, vedia, že viac ako 90 % preklikov sú v skutočnosti “odpadová” návštevnosť. Klikajú tam boti, ľudia bez peňazí, ľudia bez akéhokoľvek zámeru nakupovať, deti alebo ide o podvodný traffic.
Pokiaľ si iba kúpite reklamu, tak bez hlbšej znalosti algoritmu a reklamného systému vám zrejme sociálna sieť, vyhľadávač alebo iné médium naservíruje odpadovú návštevnosť. Na váš web prídu boti alebo ľudia, ktorí majú nulový záujem nakupovať.
Mark Zuckerberg bude spokojný, vy budete stratový.
Všetci najúspešnejší inzerenti sa učia týchto Zuckerbergov “hacknúť”. Prakticky musíte urobiť reklamu, ktorá je lepšia, než 99 % ostatných reklám. Iba tak dokážete získať BONITNÚ návštevnosť.
A existuje jedno jednoduché pravidlo, ako urobiť výnimočnú reklamu, ktorá priťahuje výnimočne ziskovú návštevnosť. Stačí si položiť dve otázky:
Prvá: “Je moja reklama úplne a zásadne INÁ, než všetky ostatné reklamy, ktoré som dnes videl?”
Druhá: “Je v kreatíve reklamy vizuál alebo text, po ktorého preskúmaní sa do mňa môj ideálny zákazník na prvý pohľad zamiluje?”
Pokiaľ na jednu z týchto otázok odpoviete inak než “jasné, že áno!”, je potrebné sa vrátiť späť a vytvoriť niečo lepšie.
Keby bol marketing tak jednoduchý, že stačí naklikať akúkoľvek reklamu na Google alebo Facebook a len ju správne zacieliť, boli by všetci milionári.
Akokoľvek ani najlepšia reklama nebude fungovať, ak urobíte chybu číslo 2:
2. Ako vyzerá odpadová ponuka?
Povieme si, že máme skvelú reklamu, na ktorú klikajú zákazníci, ktorí majú peniaze a chcú ich dokonca aj utrácať. Pokiaľ ich však privedieme na náš web alebo na produktovú kartu e-shopu, nebude to fungovať.
“Chcete krásne vlasy? Kúpte si produkt X za Y Euro. “ - tak presne vyzerá odpadová ponuka.
Odpadové ponuky môžu obstáť, pokiaľ má vaša firma vybudovaný brand za milióny Eur. Vysielate roky v televízii brandové reklamy a ľudia vás poznajú a dôverujú vašej značke? Skvelé, potom nemusíte rozumieť tvorbe ponuky a stačí robiť odpadové ponuky a ľudia budú nakupovať. Ale pokiaľ ste malí podnikatelia a nemáte milióny na brandové reklamy, veľa pomôže dobrá ponuka.
“Získajte knihu zdarma o investovaní, pokiaľ si dohodnete strategickú konzultáciu”
“Garantujeme Vám dokončenie diela v termíne alebo nič neplatíte!”
“3 mesiace služby zdarma na skúšku”
“Fľaša vína zdarma”
Môžete sa napríklad pozrieť tu na stránku s neodolateľnou ponukou, ktorá nám za posledný rok priviedla nových špičkových spolupracovníkov, ktorí si dokonca zaplatili za to, že budú u nás pracovať, zatiaľ čo iné firmy si platia drahé inzeráty na nábor nových zamestnancov.
Kliknite tu pre inšpiráciu
Pokiaľ prvé dve veci urobíte správne, zrejme budete predávať v pohode. Ale pokiaľ urobíte chybu číslo 3, nebude váš predaj zrejme ideálne ziskový. Ako to?
3. Prečo nechceme predávať produkt?
Ľudia si nekupujú permanentku do fitka za 200 Euro mesačne. Je to príliš drahá permanentka.
Chcú radšej permanentku za 40 Euro mesačne.
Sú ale ochotní zaplatiť 3 000 Euro za 3 mesačnú transformáciu, ktorá vedie k ich vytúženému telu. 3 000 Euro / 3 mesiace - to je 1 000 Euro mesačne. Dosť drahá permanentka, však? V čom je ten rozdiel?
Permanentka je produkt. Zatiaľ čo 3 mesačná transformácia je vytúžený výsledok.
Vytúženému výsledku podvedome prikladáme NÁSOBNE vyššiu hodnotu, než produktu.
Práve chyba číslo 3 je najčastejším zabijakom ziskov. Firmy sa predávajú pod cenu a preto prerábajú na svojich produktoch a naviac lákajú nesprávnych zákazníkov. Keď totiž vybudujete svoj biznis na zákazníkoch, ktorí riešia na prvom mieste cenu, budete pre nich iba diskontný brand. A ako hovorí Dan Kennedy: “Neexistuje žiadna konkurenčná výhoda v tom, že ste druhý najlacnejší na trhu. Existuje ale obrovská konkurenčná výhoda, ak ste najdrahší na trhu.”
Skvelé, toto bol prvý ponor do základov miliónového marketingu.
Za pár dní vám pošlem druhú lekciu a povieme si niečo o tom, ako si môžete k sebe získať hviezdy - spolupracovníkov alebo dodávateľov, ktorí vám pomôžu dosiahnuť úžasné výsledky a podnikanie sa bude zdať také ľahké, ako keby ste mali tajné kódy ku hre.
Zostaňte na príjme
Roman Dufek
Máte web a eshop a ten
nepredáva ako by ste chceli?
Objednávok a predajov je málo? Nadýchnite sa.